طراحی و پیاده سازی سیستم مانیتورینگ ZABBIX

طراحی و پیاده سازی سیستم مانیتورینگ ZABBIX

امروزه استفاده از ابزارهای حرفه‌ای مانیتورینگ یکی از الزامات اساسی واحدهای فناوری و اطلاعات محسوب می‌گردد. نحوه‌ی نصب، تنظیمات مقدماتی، قابلیت یکپارچگی با دیگر سرویس‌ها و همچنین بهینه سازی کارایی در ابزارهای مانیتورینگ، مهمترین مراحلی است که قابلیتی را در سیستم‌های مانیتورینگ ایجاد می‌کند که بتوانند در بالاترین سطح ممکن فعالیت کنند و با دقت و سرعت بالا مشخصات و وضعیت شبکه را گزارش دهند.

نصب و راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ ZABBIX بگونه‌ای كه بتواند در بالاترین سطح ممکن و با حداکثر انعطاف‌پذیری امکان مانیتورینگ جامع جهت کنترل کیفیت سرویس، تجهیزات و خدمات ارائه شده، شناسایی خرابی ها و مشکلات زیرساخت‌های مربوط به فناوری اطلاعات و همچنین پیش‌گیری از رخدادهای مخرب را در بستر شبکه زیرساخت و نیز شبکه سازمان‌های زیر مجموعه بر اساس استانداردهای تعریف شده فراهم آورد.

 

اقدامات اصلی

  • برآوردن نيازهای حال و آينده سازمان

  • استفاده و پشتيبانی از جديدترين تكنولوژی‌ها و استانداردها در فرآيند کنترل و ارزیابی رخدادها

  • ارائه راه حل‌های جامع در جهت انتقال تکنولوژی و مهارت‌های لازم جهت استفاده موثر از سیستم پیاده سازی شده

  • امکان یکپارچه‌سازی سیستم با دیگر سامانه‌های سازمان و تبادل اطلاعات مابین آنها

  • طراحی مناسب جهت راه‌اندازی در مقیاس‌های بسیار بزرگ

 

خدمات قابل ارائه

  • مانیتورینگ و مدیریت تمام سیستم‌ها و زیرساخت‌ها فارغ از مکان جغرافیائی آن‌ها

  • امکان بررسی سریع وضعیت شبکه و رویدادها برای مدیران ارشد

  • تهیه گزارشات آماری، گرافیکی و مشخص در سطوح مختلف سازمانی

  • ارائه یک راه حل جامع مانیتورینگ با قابلیت گسترش و اضافه شدن سامانه‌ها و یا تجهیزات مختلف دیگر در آینده

  • امکان پیاده سازی در مقیاس بزرگ و بسیار بزرگ بدون هیچ گونه مشکل با کاهش هزینه های تحمیل شده بر سازمان ها از طریق بهبود در نحوه عملکرد سرویس‌ها و همچنین پیش بینی رخدادهای مختلف

  • مانیتور یکپارچه و مدیریت رخدادها شامل شناسایی رخداد، پیش بینی، اعلام خرابی و اقدام در جهت رفع مشکل

  • قابلیت یکپارچگی با سیستم های Ticketing, SIEM و نیز سیستم های تحلیلی

  • قابلیت بهره گیری از مدیریت یکپارچه حوزه های مختلف در بستر IT شامل

    • Fault Management
    • Alarm Management
    • Performance Management
    • Capacity Management
    • Configuration Management
    • Report Management
    • Inventory Management
    • Service management
    • Incident Management
    • Availability Management
    • Processes Management
    • Business Continuity Management

 

  • امکان برخورداری از پشتیبانی موثر و کارا توسط شرکت تولید کننده و یا نمایندگی رسمی آن برای ارائه خدمات پس از فروش و همچنین ارائه، نصب و راه اندازی نسخه های جدید در بازه های زمانی تعریف شده

  • امکان برخورداری از ارائه آموزش های رسمی، متناسب با استانداردهای شرکت تولید کننده بدون محدودیت تحریم و نیز امکان ارائه مدرک رسمی بین المللی از شرکت تولید کننده سامانه

  • عدم محدودیت در تهیه لایسنس اولیه سامانه ZABBIX  و همچنین دریافت نسخه های جدید آن در آینده